Hvordan nå publikum?

Norsk dokumentarer konkurrerer med kvalitetsinnhold fra hele verden, og mange filmskapere føler kanskje at de famler litt i blinde når de skal forstå og nå sitt publikum. Derfor har vi invitert to filmskapere med lang fartstid på feltet og som har gått opp nye veier med publikumsarbeid, Karianne Berge fra Indie Film og Tone Grøttjord-Glenne fra Sant & Usant. I denne episoden snakker de om hvordan man kan være tidlig ute med å hente inn publikumsinnsikt og samtidig beskytte filmen sin, om hvordan man inviterer inn akkurat “Bente, 42” og finne de knaggene som hjelper målgruppa å koble seg på.

Karianne Berges Direktøren kan du se på TV2 Play og Idas Dagbok finnes på Vimeo On Demand. Tone Grøttjord-Glennes Sisters on Track finner du på Netflix. Sjekk også ut Educational Storytelling.

Previous
Previous

Karakterarbeid i dokumentar

Next
Next

Signe Rosenlund-Hauglid om de ubehagelige historiene vi trenger å høre